 Regulamin oraz informacje dla klientów
 Regulamin oraz informacje dla klientów(1) Poniższy regulamin znajduje zastosowanie do wszystkich umów, które zawrą Państwo z nami jako Sprzedawcą (VBS Hobby Service GmbH) za pośrednictwem strony internetowej www.vbs-hobby.com. Jeżeli nie umówiono się inaczej, stosowane ewentualnie przez Państwa własne warunki umów nie znajdują zastosowania.
(2) Konsumentem w rozumieniu poniższych regulacji jest każda osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej w celach, które nie mogą być w przeważającym stopniu przypisane ani jej działalności gospodarczej ani niezależnej działalności zawodowej. Przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna lub spółka osobowa posiadająca zdolność prawną, dokonująca czynności prawnej w związku z jej samodzielną działalnością zawodową lub gospodarczą.
1) Zgodnie z § 14 ust. 1 nr 2 w połączeniu z. Załącznik 3 nr 1 BFSG, udostępniamy informacje o tym, w jaki sposób nasza strona internetowa lub nasze usługi w handlu elektronicznym spełniają wymogi dostępności określone w odpowiednim rozporządzeniu (BFSGV). Informacje te są dostępne za pośrednictwem oddzielnego, odpowiednio oznaczonego przycisku (np. "Oświadczenie o dostępności" lub podobnego) na naszej stronie internetowej i obejmują w szczególności następujące punkty: 
- opis obowiązujących wymogów dostępności; 
- ogólny opis usługi w dostępnym formacie; 
- opisy i wyjaśnienia niezbędne do zrozumienia sposobu świadczenia usługi; 
- opis sposobu, w jaki usługa spełnia odpowiednie wymogi dostępności. (2) Dane kontaktowe właściwego organu nadzoru rynku są następujące: 
MLBF (in Errichtung) c/o Ministerium für Arbeit, Soziales, Gesundheit und Gleichstellung Sachsen-Anhalt Postfach 39 11 55 39135 Magdeburg 
Telefon: 0391 567-4530
E-mail: MLBF@ms.sachsen-anhalt.de
(3) Możemy korzystać ze sztucznej inteligencji (AI) i specjalistycznych narzędzi w celu wdrożenia wymogów dostępności na naszej stronie internetowej. Ma to na celu uwzględnienie różnych możliwych niepełnosprawności, w tym wzrokowych, słuchowych, fizycznych, językowych, poznawczych i neurologicznych. Dalsze szczegóły można znaleźć pod osobnym, odpowiednio oznaczonym przyciskiem na naszej stronie internetowej, o którym mowa w ust. 1.
(4) Nasza obecność w Internecie lub nasze usługi w elektronicznych transakcjach biznesowych są wolne od barier, jeśli mogą być znalezione, dostępne i używane przez osoby niepełnosprawne w ogólnie przyjęty sposób, bez szczególnych trudności i zasadniczo bez pomocy z zewnątrz.
(5) Środki mające na celu wdrożenie wymogów dostępności obejmują na przykład wyraźnie rozpoznawalne rozmiary czcionek i wystarczające kontrasty kolorów, możliwość nawigacji za pomocą myszy i klawiatury, alternatywne teksty dla obrazów, napisy i opisy dźwiękowe w filmach (jeśli filmy są zintegrowane na stronie internetowej), łatwy do odczytania i zrozumiały język, kompatybilność ze wszystkimi popularnymi czytnikami ekranu (pomoc w czytaniu ekranu), opcje wyświetlania dostosowane do różnych urządzeń końcowych (smartfony, tablety, komputery stacjonarne itp.).
(1) Przedmiotem umowy jest sprzedaż towarów .
(2) Z chwilą umieszczenia danego produktu na naszej stronie internetowej przedstawiamy wiążącą ofertę zawarcia umowy za pośrednictwem internetowego systemu koszyka produktów na warunkach podanych w opisie tego artykułu.
(3) Umowa zostaje zawarta za pośrednictwem systemu koszyka internetowego w następujący sposób: 
Przeznaczone do zakupu towary umieszczane są w "koszyku". Za pomocą odpowiedniego przycisku w pasku nawigacyjnym można przejść do "koszyka" i w każdej chwili dokonać w nim zmian. 
Po kliknięciu przycisku "Checkout" lub "Proceed to order" (lub podobnego oznaczenia) i wprowadzeniu danych osobowych, jak również warunków płatności i wysyłki, dane zamówienia zostaną ostatecznie wyświetlone Państwu jako przegląd zamówienia.
Jeżeli jako rodzaj płatności wybiorą Państwo system płatności natychmiastowej (np. PayPal (Express/Plus/Checkout), Amazon Pay, Sofort), znajdą się Państwo albo na stronie przeglądu zamówienia w naszym sklepie internetowym albo na stronie internetowej oferenta systemu płatności natychmiastowej. 
W przypadku przekierowania do danego systemu płatności natychmiastowej należy dokonać tam odpowiedniego wyboru lub wprowadzenia swoich danych. Na koniec na stronie internetowej oferenta systemu płatności natychmiastowej lub po powrotnym przekierowaniu do naszego sklepu internetowego wyświetlone zostaną dane zamówienia w formie przeglądu zamówienia. Przed wysłaniem zamówienia mają Państwo możliwość ponownego sprawdzenia informacji podanych w przeglądzie zamówienia, ich zmiany (także poprzez funkcję "wstecz" przeglądarki internetowej) lub anulowania zamówienia.Wysyłając zamówienie poprzez odpowiedni przycisk ("zamówienie z obowiązkiem zapłaty", "kup" / "kup teraz", "zamówienie z obowiązkiem zapłaty", "zapłać" / "zapłać teraz" lub podobne oznaczenie), oświadczają Państwo o prawnie wiążącym przyjęciu oferty, przez co dochodzi do zawarcia umowy.
(4) Państwa zapytania odnośnie sporządzenia oferty są dla Państwa niewiążące. Przedstawimy Państwu wiążącą ofertę w formie tekstowej (np. za pomocą wiadomości e-mail), którą mogą Państwo przyjąć w terminie 5 dni.
(5) Realizacja zamówienia i przekazywanie wszelkich informacji związanych z zawarciem umowy sprzedaży następuje drogą e-mailową, częściowo w sposób zautomatyzowany. W związku z powyższym muszą Państwo zapewnić, że podany adres e-mail jest prawidłowy, odbiór wiadomości jest technicznie zapewniony i nie zostanie zablokowany przez filtry antyspamowe.
(1) Ocena kondycji finansowej
W przypadku,kiedy spełniamy świadczenie przed otrzymaniem zapłaty, np. w przypadku płatności z odroczonym terminem lub polecenia zapłaty, Państwa dane zostaną przekazane, dla ochrony naszych słusznych interesów, w celu oceny kondycji finansowej na podstawie metod statystycznych i matematycznych do infoscore Consumer Data GmbH, Rheinstraße 99, 76532 Baden-Baden. Zastrzegamy sobie, na podstawie wyników oceny kondycji finansowej, prawo do odmowy udostępnienia metody płatności z odroczonym terminem lub polecenia zapłaty.
(2) Polecenie zapłaty SEPA W przypadku płatności za pomocą polecenia zapłaty SEPA, upoważniają nas Państwo poprzez wydanie odpowiedniego mandatu SEPA do pobrania kwoty faktury z określonego konta.
Pobranie płatności następuje w terminie 1-10 dni od zawarcia umowy.
Termin udzielenia informacji o planowanym obciążeniu rachunku płatniczego (prenotyfikacja) został skrócony do 5 dni przed datą wymagalności. Zobowiązują się Państwo do zabezpieczenia na rachunku środków niezbędnych do pokrycia należności w terminie wymagalności. W przypadku odrzucenia polecenia zapłaty z Państwa winy, są Państwo zobowiązani do poniesienia powstałych w związku z tym opłat bankowych.
(3) Płatność przez "PayPal" / "PayPal Checkout" W przypadku wyboru metody płatności oferowanej za pośrednictwem "PayPal" / "PayPal Checkout", płatność zostanie zrealizowana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych PayPal (Europe) S.à.r.l. et Cie, S.C.A. (22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxemburg; "PayPal"). Poszczególne metody płatności za pośrednictwem systemu "PayPal" zostaną Państwu przedstawione pod odpowiednio oznaczonym przyciskiem w naszej ofercie internetowej, jak również w procesie składania zamówienia online. Firma "PayPal" może korzystać z innych usług płatniczych w celu przetwarzania płatności; jeśli obowiązują specjalne warunki płatności, Użytkownik zostanie o nich oddzielnie poinformowany. Więcej informacji o "PayPal" można znaleźć na stronie https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/legalhub-full (https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/legalhub-full).
(4) Płatność przez "Mollie" Jeśli wybierą Państwo metodę płatności oferowaną przez "Mollie", płatność zostanie zrealizowana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Mollie B.V. (Keizersgracht 313, 1016 EE Amsterdam, Holandia; "Mollie"). Poszczególne metody płatności za pośrednictwem "Mollie" zostaną Państwu przedstawione pod odpowiednio oznaczonym przyciskiem w naszej obecności w Internecie, jak również w procesie składania zamówienia online. W celu realizacji płatności "Mollie" może korzystać z innych usług płatniczych; jeśli dotyczą ich specjalne warunki płatności, zostaniesz o nich oddzielnie poinformowany. Więcej informacji o "Mollie" można znaleźć na stronie https://www.mollie.com/de (https://www.mollie.com/de).
(1) Prawo zatrzymania przysługuje Państwu tylko w przypadku występowania roszczeń z tego samego stosunku umownego.
(2) Do czasu zapłaty całości ceny za towary pozostają one naszą własnością.
(3) Jeżeli są Państwo Przedsiębiorcą, znajdują dodatkowo zastosowanie poniższe postanowienia:
a) Zachowujemy prawo własności do towaru do momentu uregulowania wszystkich należności z tytułu bieżących transakcji pomiędzy stronami. Przed przeniesieniem prawa własności zabronione jest ustanawianie na towarze zastawu lub jego przewłaszczenie na zabezpieczenie.
b) Mogą Państwo sprzedać towar w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą. W takim wypadku jednak, na mocy niniejszej mowy cedujecie na nas Państwo wszelkie roszczenia przysługujące Państwu z tytułu dalszej sprzedaży towaru, zaś my tę wierzytelność przyjmujemy. Są Państwo uprawnieni do dochodzenia ww. wierzytelności. W przypadku nieuregulowania przez Państwa należności, zastrzegamy sobie prawo do samodzielnego dochodzenia ww. wierzytelności.
c) W przypadku połączenia lub pomieszania towaru, co do którego zastrzeżono naszą własność, nabywamy udział we współwłasności nowej rzeczy, którego wysokość obliczana jest jako stosunek ceny wskazanej na rachunku za towar, co do którego zastrzeżono naszą własność do wartości pozostałych rzeczy w chwili ich połączenia lub pomieszania.
d) Zobowiązujemy się, na Państwa żądanie, zwolnić towar z przysługujących nam zabezpieczeń, jeśli ich realna wartość przekracza 110% wartości zabezpieczonego roszczenia. Przysługuje nam prawo wyboru, które z zabezpieczeń zostaną zwolnione.
(1) Obowiązują ustawowe uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady.
(2) Jako konsument, będą Państwo poproszeni o sprawdzenie towaru niezwłocznie przy dostawie pod kątem kompletności, występowania widocznych wad i uszkodzeń podczas transportu. Prosimy również o jak najszybsze poinformowanie nas oraz przewoźnika o ewentualnych zastrzeżeniach. Nawet jeśli nie spełnią Państwo tych próśb, nie będzie to miało wpływu na Państwa ustawowe roszczenia z rękojmi.
(3) O ile cecha towaru odbiega od obiektywnych wymogów, odchylenie uważane jest za uzgodnione tylko wtedy, gdy Klient został przez nas o tym powiadomiony przed złożeniem oświadczenia o zawarciu umowy a odchylenie zostało wyraźnie i osobno uzgodnione między stronami umowy.
(4) 
Jeżeli Klient jest przedsiębiorcą, odmiennie od powyższych regulacji z zakresu rękojmi obowiązuje co następuje: 
a) Za uzgodnioną właściwość towaru uważa się tylko nasze własne dane oraz opis produktu dokonany przez producenta, nie zaś inną reklamę, publiczne wychwalanie i wypowiedzi producenta. 
b) W przypadku wad świadczymy wedle naszego wyboru rękojmię poprzez poprawkę albo dodatkową dostawę. Jeżeli usunięcie wady nie uda się, Klient może wedle swojego wyboru zażądać zmniejszenia zapłaty albo odstąpić od umowy. Usunięcie wady uważane jest po drugiej nieskutecznej próbie za nieudane, jeżeli w szczególności z powodu rodzaju towaru albo wady albo innych okoliczności nie wynika co innego. W przypadku poprawki nie musimy ponosić zwiększonych kosztów, powstających z powodu transportu towaru w inne miejsce niż miejsce realizacji, jeżeli transport nie odpowiada użyciu towaru zgodnie z przeznaczeniem. 
c) Okres rękojmi wynosi rok od dostawy towaru. Skrócenie okresu nie dotyczy: 
- szkód wynikających z zagrożenia życia, uszkodzenia ciała albo uszczerbku na zdrowiu, które można uznać za spowodowane przez nas w sposób zawiniony, oraz w przypadku innych szkód spowodowanych rozmyślnie albo w wyniku rażącego niedbalstwa; 
- jeżeli złośliwie przemilczeliśmy wadę albo udzieliliśmy gwarancji na właściwość towaru; 
- przedmiotów, które zgodnie ze zwykłym użytkowaniem zostały użyte do obiektu budowlanego i spowodowały jego wadliwość; 
- ustawowych roszczeń regresowych, wysuwanych przez Klienta wobec nas w związku z prawami z zakresu wad.
(1) Umowa podlega prawu niemieckiemu. W przypadku konsumenta wybór prawa obowiązuje tylko w takim zakresie, w jakim nie narusza to ochrony przyznanej konsumentowi na podstawie przepisów obowiązujących w miejscu jego stałego pobytu, których nie można wyłączyć w drodze umowy (zasada uprzywilejowania przepisów bardziej korzystnych).
(2) W przypadku, jeżeli nie są Państwo konsumentem, lecz przedsiębiorcą, osobą prawną prawa publicznego lub publiczno-prawnym majątekiem odrębnym, miejscem wykonania umowy jest nasz siedziba, a sądem właściwym do rozstrzygania sporów jest sąd powszechny właściwy dla naszej siedziby.
Ta sama zasada znajduje także zastosowanie w przypadku, gdy właściwym dla Państwa sądem według przepisów o właściwości ogólnej nie będzie sąd w Niemczech ani w Unii Europejskiej lub, gdy miejsce zamieszkania lub stałe miejsce pobytu w chwili wnoszenia pozwu jest nieznane. Nie narusza to prawa do wyboru innego sądu, który byłby właściwy miejscowo na mocy przepisów prawa.
(3) Postanowienia Konwencji Narodów Zjednoczonych o Umowach Międzynarodowej Sprzedaży Towarów nie znajdują zastosowania.
VBS Hobby Service GmbH
Justus-von-Liebig Str. 8
27283 Verden
Niemcy
Telefon: 0423166811
E-Mail: service@vbs-hobby.com
Alternatywne rozstrzyganie sporów:
Komisja Europejska udostępnia platformę do pozasądowego rozstrzygania sporów ("platformę ODR"), dostępną na stronie https://ec.europa.eu/consumers/odr (https://ec.europa.eu/consumers/odr).
Jesteśmy gotowi, a nie zobowiązani do brania udziału w procedurach rozstrzygania sporów przed organem arbitrażowym konsumentów.
Czynności techniczne prowadzące do zawarcia umowy, samo zawarcie umowy oraz możliwości korygowania błędów odbywają się na podstawie regulacji "zawarcie umowy" naszego regulaminu (część I.)
3.1 Językiem umowy jest język polski.
3.2 Tekst umowy nie jest przez nas zapisywany. Przed złożeniem zamówienia za pomocą koszyka internetowego mogą Państwo wydrukować tekst umowy przy użyciu funkcji drukowania w przeglądarce lub zapisać go w postaci elektronicznej. Po otrzymaniu zamówienia, treść zamówienia, wymagane przepisami prawa informacje w przypadku umów zawieranych na odległość z konsumentem oraz regulamin zostaną Państwu przesłane w formie wiadomości e-mail.
3.3 W przypadku zapytań ofertowych poza systemem koszyka przesyłamy wszelkie dane umowne w ramach wiążącej oferty w formie tekstowej, np. drogą e-mailową. Dane te można wydrukować lub zabezpieczyć elektronicznie.
4.1. Podporządkowaliśmy się Europejskiemu Kodeksowi Postępowania, z którym można zapoznać się na stronie: https://ecommercetrustmark.eu/the-code-of-conduct/.
4.2. Poddaliśmy się kryteriom jakości Trusted Shops GmbH, które można zobaczyć pod adresem:
http://www.trustedshops.com/tsdocument/TS_QUALITY_CRITERIA_de.pdf (http://www.trustedshops.com/tsdocument/TS_QUALITY_CRITERIA_de.pdf).
Istotne cechy towaru i/lub usługi podane są w danej ofercie.
6.1 Podane w ofertach ceny i koszty przesyłki stanowią ceny końcowe. Zawierają one wszystkie składniki ceny, w tym wszelkie należne podatki.
6.2 Ceny towarów nie zawierają kosztów ich dostawy, określonych w odpowiednio opisanej zakładce na naszej stronie internetowej lub w opisie danego produktu. Można je wywołać przy pomocy odpowiednio oznakowanego przycisku na naszej stronie internetowej lub w danej ofercie, są osobno wykazywane podczas procedury zamawiania i należy je dodatkowo doliczyć, jeżeli nie zadeklarowano dostawy z bezpłatną wysyłką. 
6.3 Jeżeli dostawa jest realizowana do krajów spoza Unii Europejskiej, mogą wystąpić niezależne od nas koszty dodatkowe, jak np. opłaty celne, podatki lub opłaty za przekazy pieniężne (opłaty za przelew, wymianę waluty w instytucjach kredytowych). Państwo są zobowązani do pokrycia tych kosztów. 
6.4 Koszty przelewów pieniężnych ponoszą Państwo również w przypadku, gdy dostawa jest realizowana do państwa członkowskiego UE, lecz płatność została zlecona w kraju spoza Unii Europejskiej.
6.5 Dostępne rodzaje płatnościsą pokazane pod odpowiednio oznakowanym przyciskiem na naszej stronie internetowej lub w danej ofercie.
6.6 Jeżeli nic innego nie wynika z danego sposobu płatności, płatności związane z zawartą umową stają się natychmiast wymagalne.
7.1 Warunki, termin oraz istniejące w danym wypadku ograniczenia dostawy znajdują się pod oznakowanym przyciskiem na naszej stronie internetowej lub w danej ofercie.
7.2 W przypadku, gdy są Państwo Konsumentem, zgodnie z przepisami, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub przypadkowego uszkodzenia sprzedanej rzeczy podczas wysyłki przechodzi na Państwa dopiero z chwilą wydania Państwu rzeczy, niezależnie od tego, czy przesyłka była ubezpieczona, czy też nie. Reguła ta nie znajduje zastosowania w przypadku, gdy samodzielnie dokonali Państwo wyboru przewoźnika spoza opcji dostarczenia oferowanych przez nas lub zlecili Państwo dostarczenie towaru innej osobie.
W przypadku, gdy są Państwo Przedsiębiorcą, dostawa towaru odbywa się na Państwa ryzyko.
Kwestie odpowiedzialności cywilnej za wady regulują postanowienia dotyczące "Rękojmi" zawarte w naszych Ogólnych Warunkach Handlowych (część I). 
Powyższy regulamin oraz informacje dla klientów zostały sporządzone przez prawników specjalizujących się w prawie internetowym i są nieustannie sprawdzane pod kątem zgodności z prawem. Händlerbund Management AG gwarantuje bezpieczeństwo prawne tego tekstu i przejmuje odpowiedzialność w przypadku związanych z nim postępowań. Dokładne informacje znajdą Państwo pod adresem: https://www.haendlerbund.de/de/leistungen/rechtssicherheit/agb-service (https://www.haendlerbund.de/de/leistungen/rechtssicherheit/agb-service).